Ingar Johnsrud is geboren in Oslo (Noorwegen). Hij studeerde filmwetenschap en journalistiek en werkt als journalist bij een van de grootste Noorse mediaconcerns. Johnsrud woont met zijn gezin in Oslo.

De Broederschap

Personage : Rechercheur Fredrik Beier en zijn collega Kafa Iqbal.

Recensie : Een heerlijk Noorse thriller die je, wanneer je lekker door kan lezen je echt vastklampt.
De schrijver weet het verhaal goed neer te zetten en bouwt het verhaal dmv van duidelijke flashbacks op.
Het vergt als lezer in het begin wel enig dedication want anders kom je moeilijk in het verhaal, mede door toch wel een flink aantal personages, die niet allemaal uitgediept worden. (misschien in de latere delen) . Dus ga er meteen minimaal een uur voor zitten. Maar wanneer je dan lekker in het verhaal zit leest het ook als een trein, lastig weg te leggen.

recensie : Vergeleken met het eerste deel uit deze trilogie is dit vervolg aanzienlijk minder. Het verhaal spreekt iets minder aan en de plot was degelijk maar niet heel hoogstaand. Wel een aanrader als je het eerste boek intussen al gelezen hebt.De personages worden uiteraard ook meer en meer vertrouwd.Schrijfstijl is vlot. Het verhaal zelf is slim uitgewerkt maar spreekt aanzienlijk minder aan dan de gebeurtenissen in het eerste deel. We wachten nu wel vol ongeduld op het derde en laatste deel uit deze trilogie. Wel weer het zoveelste bewijs dat Scandinavische auteurs tot de absolute top behoren en daar vormt deze schrijver zeker geen uitzondering op.

Recensie : Het is het laatste deel van De Broederschap-trilogie. Ik heb de voorgaande delen niet gelezen. Wat jammer is, maar niet omdat het boek nu niet te volgen is. Het is goed te lezen als losstaand boek. De kou spat van het boek af. Het begint al bij de cover, maar het verhaal straalt net zoveel kou uit. Een echte Scandinavische thriller zou ik zeggen. Het is een behoorlijk dikke pil, ruim 500 bladzijden, maar dat heb je eigenlijk niet eens door.